افزایش وزن لاغرها با چند نکته تغذیه ای | تغذیه سالم

زیاد شدن وزن لاغرها با چند نکته تغذیه ای

زیاد شدن وزن لاغرها با چند نکته تغذیه ای

سیمرغ

 لاغری و تناسب اندام مسئله ایه که آرزوی خیلی هاست، اما لاغری زیاد هم عواقبی به دنبال داره، چند نکته در این مطلب بیان می شه که به چاق شدن افراد لاغر کمک می کنه

 چیجوری چاق شیم؟

واسه حفظ وزن سالم توجه به اندازه کالری دریافتی خیلی با اهمیته، به این معنا که :
کالری دریافتی = کالری لازم بدن
بدن ما واسه تامین سوخت هر یک کیلوگرم از وزن خود روزانه ۳۰ کالری نیاز داره.
پس اگه در مقابل هر یک کیلوگرم از وزن خود ۳۰ کالری بگیریم مقدار سوخت لازم اون روز رو تامین کرده و وزن بدن ما ثابت می مونه. اما اگه بیشتر از ۳۰ کالری استفاده کنین، مطمئنا غذاهای اضافه تبدیل به چربی (دنبه) می شه.
حال اگه کمتر از ۳۰ کالری واسه هر یک کیلوگرم از وزن خود مصرف کنیم بدن واسه تامین این کمبود به سوزوندن بافتای خود اقدام می کنه و به لاغری منجر می شه .
لاغرهای عزیز باید بدونن که کالری موجود تو یه موز بزرگ ۳۰ برابر کالری موجود در ۳۰ عدد خیار هستش. ولی حقیقتی که باعث تعجبه اینه که ما تماشاگر این هستیم که لاغرها درمیهمانیا وجشنا وعروسیا چاقو به دست مشغول پوست کردن خیارا هستن. ولی چاقا مشغول دزدی کردن موزا وشیرینیا هستن .

هم اینکه حواستون باشه که کالری غذاها نقش برابر در زیاد شدن وزن نداره . مثلا یه لیوان شیر خرما ۲۵۰ کالری داره ویک ران مرغ بریان (بدون نون) ۲۵۰ کالری داره . با وجود اینکه هر دو غذا دارای کالری برابر هستن ولی نقش اونا درافزایش وزن فرق داره .
غذاهای کربوهیدراتی در زیاد شدن وزن نقش مهم تری اجرا می کنن. مثلا مصرف ۵۰۰ کالری خرما و بادام خیلی بیشتر از ۵۰۰ کالری موجود در دو ران مرغ باعث زیاد شدن وزن میشه.
هم اینکه یه کفگیر پلو که ۲۵۰ کالری داره، همراه یه ران مرغ ۲۵۰ کالری که همه با هم ۵۰۰ کالری دارن، نسبت به ۵۰۰ کالری مرغ تنها(پروتئین) تاثیر بیشتری دارن .
واسه زیاد شدن وزن بهتره از مصرف غذاهای چرب قبل از غذا خود داری کنین  وفراموش نکنین بعد از وعده های غذا حد کم ۵ عدد خرما یا یه ماده شیرین دیگری میل فرمایید .
دکتر Robert h. Lusting متخصص تغذیه نوین در آمریکا ثابت کرد که:
نصف قندها و شیرینجات مصرفی ما تبدیل به چربی می شه و نیم باقی مونده در چرخه سوخت میره ، این حقیقت تلخ از شکر شیرین یه زنگ خطر واسه چاقا و مژده ای واسه لاغرهاه. این حقایق رو با اسلایدهای توضیحی در همایش تغذیه واسه چاقا و لاغرها به طور کامل توضیح میدم .

.

منبع : seemorgh.com

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه

Author: ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *