افزایش وزن سریع در یک ماه با ۱۰ روش موثر | تغذیه سالم

: خیلی از افراد زیاد شدن وزن رو کاری آسون می دونن اما باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه باید طبق برنامه و اصول خاصی انجام شه. رژیم غذایی شما باید شامل مواد لازم بدن واسه زیاد شدن وزن باشه

 

ستاره | سرویس سلامت –  تعداد افراد لاغری که بیشتر حتی پرخوری هم می کنن کم نیس. با این حال میتونم وزن خود رو در عرض یه ماه افزایش دهم؟ بله، درسته که می تونین! به نظر آدمایی که قصد کاهش وزن خود رو دارن زیاد شدن وزن همیشه کار آسونیه. اما شخصیت شما مانند آینه ایه که خود واقعی شما رو نمایش میده. پس، اگه دارای شخصیت لاغری هستین، این مقاله واسه کمک به زیاد شدن وزن شماس.

چیجوری وزن خود رو تو یه ماه افزایش دهم؟

اگه از بعضی از فوت وفنای ساده پیروی کنین، می تونین به هدف زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه برسین. بسیار ، لازمه مصرف کالری رو زیاد کنین، اما این نکته حتماً به معنی مصرف هرگونه گزینه غذایی غیر غلطه. شما باید بر مصرف مواد غذایی درست تو یه دوره وقتی درست تمرکز کنین. رژیم غذایی مناسب و چند تمرین خاص در زیاد شدن وزن شما بسیار به درد بخور هستن. رابطه بین مصرف غذای فراوون و خوشمزه و زیاد شدن وزن یه روش بسیار قدیمیه.

برنامه غذایی زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه

وعده غذایی غذایی که باید مصرف شه
صبحونه ۲-۳ عدد تخم مرغ + یه کاسه شیر همراه با حبوبات + ۲ عدد توست
میان وعده آب میوه یا ماست می تونن گرانولا رو اضافه کنن + میوه + آجیل
نهار یه کاسه عدس + ۲-۳ روتیس (یه جور نون) + یه ظرف ماهی، مرغ یا تخم مرغ + سبزیجات یا پاستای پاستای سبزی با روغن زیتون / سس سفید یا قرمز / چاشنی یا ساندویچ پنیر یا مرغ  + سالاد همراه با سیب زمینی
میان وعده مخلوط شیر، شربت و بستنی یا ساندویچ سبزی با پنیر یا مایو
شام ماهی پخته با سیب زمینی یا ساندویچ سبزی / مرغ تندوری
بعد شام یه لیوان شیر قبل از خواب

 

بهترین روش زیاد شدن وزن تو یه ماه

در ادامه فهرستی از ۱۰ روش مهمی رو که باید واسه زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه انجام بدین، ارائه می دیم. 

۱. مصرف رژیم غذایی سالم

اگه می خواین وزن خود رو در عرض یه ماه زیاد کنین، باید مقدار درست پروتئین، چربی و کربوهیدرات رو استفاده کنین. می تونین با مصرف آجیل همراه با اجناس لبنی به خود کمک کنین. پروتئین واسه ساخت ماهیچه لازمه – اینطوری در زیاد شدن وزن خود موفقین. مقدار زیادی چربی مقوی بخورین. مصرف زرده تخم مرغ، روغن نارگیل، گوشت با چربی حیوونی و چربیای مقوی اضافی رو یادتون نره. هم اینکه، مصرف شکلای جور واجور خوراکیای کالری دار سالم رو زیاد کنین. کربوهیدرات انرژی لازم بدن رو واسه کارکرد درست تأمین می کنه. باید در تموم وعده های غذایی روزانه پروتئین، چربی و کربوهیدارت رو استفاده کنین.

۲. وزن خود رو اندازه گیری کنین

اگه قصد زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه رو دارین، پیشرفت خود رو با اندازه گیری هفتگی وزن خود ببینین. حتماً قبل از شروع و بعد از پایان یه ماه به دکتر مراجعه کنین تا سطح کلسترول و فشار خون تون رو اندازه گیری کنه. مطمئن شین که زیاد شدن وزن رو بدون آسیب به سلامت شخصی خود انجام دادین.

۳. زیاد شدن وزن سالم

زیاد شدن وزن کم کم واسه همیشه مقبوله. هدف اضافه وزن سریع تو یه ماه باید بازسازی وزن یا بدن دلخواه برابر با جنسیت، سن و قد شخص باشه. از دید بازسازی بافتای بدن باید بگیم که حفظ وضعیت غذایی مطلوب و حفظ وزن مناسب بدن دلایل کمی واسه اثبات اهمیت زیاد شدن وزن سالم هستن.

۴. تعداد کالریا رو بشمارید

عادات غذایی الان خود رو تحت نظر داشته باشین. هم اینکه، با کمک شمارشگر کالری مقدار کالری مصرفی روزانه خود رو حساب کنین.

۵. تمرین با وزنه

می دونین که چیجوری از راه تمرین با وزنه به زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه برسین؟ تمرین با وزنه نقش مهمی در زیاد شدن وزن شما در عرض یه ماه بردوش داره. پایه برنامه شما باید شامل لیفتای زیادی مثل راست ورداری (دد لیفت)، اسکات، پرس روی نیمکت، برداشتن وزنه یه ضرب و برداشتن دو ضرب وزنه شه. خود رو در ترکیب مناسبی از تمرینات هوازی، انعطاف پذیری و زیاد شدن وزن درگیر کنین.

۶. زمینه رو واسه خود آماده کنین

ایجاد تغییر بزرگ به طور کاملً به بهتر شدنای افزایشی کوچیک وابسته. پس واسه زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه باید تلاش کنین، نظارت کافی رو بر فعالیتای خود داشته باشین و در صورت ضرورت اصلاحاتی انجام بدین. به دنبال اون می تونین مصرف کالری رو واسه رسیدن به هدف خود زیاد کنین.


بیشتر بخونین: رژیم واسه چاق شدن؛ ۲ برنامه غذایی ساده اما موثر


۷. عادات غذایی واسه زیاد شدن وزن

عادات غذایی سالم و ناسالم هم واسه زیاد شدن وزن مسئول هستن.

  • غذا رو به درستی بجوید. از مصرف نوشیدنی، مثلا چای و قهوه، بعد از غذا دوری کنین.
  • روش زیاد شدن وزن خود رو تا زمان لازم ادامه بدین؛ این برنامه واسه افزایش ۵ تا ۶ کیلوگرم در ماه تعیین شده.
  • خوردن غذا در ماشین و موقع تماشای تلویزیون رو یادتون نره
  • از حذف صبحونه یا بقیه وعده های غذایی دوری کنین.
  • هر چیزی که رو که در بشقاب تون هست، تموم کنین.
  • تنها پیشنهاد غذایی حیاتی واسه زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه عبارته مصرف وعده های غذایی کوچیک تر و غیر معمولی در روز.

۸. خوراکیای سرپایی دارای پروتئین بالا رو استفاده کنین

مصرف پروتئین فراوون در وعده های غذایی در زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه به شما کمک می کنه. اگه قبلاً مصرف گوشت و ماهی سالمون و بقیه مواد غذایی مشابه رو امتحان کردین ولی به نتیجه مطلوب خود دست نیافته اید، پس زمان اون هستش که غذاای سرپایی پر از پروتئین رو هم استفاده کنین.
تقریباً هر کسی اسموتی رو دوست داره. اگه اسموتی پر از پودر پروتئین یا عناصر پروتئین ساز مشابه باشه، باید بگیم که در تأمین مقدار پروتئین لازم واسه بدن شمام خیلی موثر هستش. این وعده های غذایی شامل چیپسای پروتئین دار هم می شن. لازمه اشاره شه که پروتئین یکی از بهترین روشای زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه هستش.
یکی از دیگر روشای زیاد شدن وزن سریع می تونه اضافه کردن مقداری شیر اضافی به اسموتی باشه. اینطوری هم طعم اونو دلپذیرتر می کنین و هم به سلامت اونم اضافه کردین.

۹. هله هوله واسه زیاد شدن وزن

شاید عجیب به نظر برسه، اما بعضی وقتا هله هوله به درد بخور واقع می شه. هله هوله شامل مقدار زیادی روغنه، که طبیعتاً باید استفاده کنین، و بعضی از اونا هم شامل کره و پنیر هستن پس منبع خوبی واسه زیاد شدن وزن به حساب میان. اگه می خواین به هدف زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه برسین، هله هوله می تونه واسه شما به درد بخور باشه.
رژیم غذایی معمولی شما باید شامل غذاای سالمی مانند نون، تخم مرغ، ماهی سالمون، گوشت و … شه. هله هلو هم با مقداری چربی اضافی می تونه تکمیل کننده رژیم غذایی شما باشه. می تونیم بگیم که این یکی از بهترین روشای زیاد شدن وزن بدنه.

می تونین مقداری خوراکی سالم هم به رژیم غذایی خود اضافه کنین. این خوراکیا رو می تونین پس از وعده های غذایی شامل هله هلو استفاده کنین. شاید بد نباشه که پس از صرف هله هلوایی مانند همبرگر مقدار مناسبی پروتئین هم استفاده کنین. اینطوری دلپذیرترین خوراکیا رو واسه رسیدن به هدف خود انتخاب کردین.

۱۰. شبونه خوب بخوابین

با تفریحات شبونه خداحافظی کنین و پس از صرف یه وعده غذایی کامل، خوب بخوابین. هندیا فوت وفن فوق العاده ای واسه زیاد شدن وزن دارن. البته می تونه اونو به عنوان فوت وفن تنبلی شناخت، اما روش بسیار مؤثریه. هندیا معمولاً واسه شام مقدار زیادی برنج مصرف می کنن و بعد می خوابن. اینطوری کالری بسیار کمی رو می سوزونن و وزنشون به سرعت زیاد می شه. شمام این روش رو امتحان کنین. اینطوری می تونین زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه رو عملی کنین. اما یه نکته رو یادتون باشه، خوابیدن بهترین روش افزایش وزنه.

زیاد شدن وزن می تونه همزمان هم سخت و هم آسون باشه. روند زیاد شدن وزن از یه شخص به شخص دیگه فرق داره. اما در کل وزن افراد پرخور به سرعت زیاد می شه. پس تموم وعده های غذایی خود رو با مقدار مناسبی کربوهیدرات پر کنین و تعداد کالریای دریافتی بدن رو محاسبه کنین. این روش در زیاد شدن وزن طبیعی به شما کمک می کنه.
یکی از بهترین روشای زیاد شدن وزن سریع تو یه ماه یعنی صرف وعده های غذایی سنگین و پر از پروتئین و دیگه عناصر لازم. اینطوری می تونین وزن خود رو در مدت کمی زیاد کنین.

شما چه روشی رو واسه زیاد شدن وزن پیشنهاد می کنین؟ نظرات و دیدگاه های خود رو از راه بخش "ارسال نظر" با مخاطبان ستاره درمیون بذارین.

.

منبع : setare.com

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه

Author: ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *