افزایش وزن سریع با چند توصیه غذایی | لاغری

زیاد شدن وزن سریع با چند پیشنهاد غذایی

رژیم زیاد شدن وزن این نیس که هرچه می خوایم بخوریم، بلکه باید همیشه تنوع و تعادل رو، چه در رژیم زیاد شدن وزن و چه در رژیم کاهش وزن، رعایت کنیم….

۱- اول باید بدونین چقدر کالری نیاز دارین تا به وزن دلخواه خود برسین.

۲- تنوع(یعنی از گروه های غذایی جور واجور استفاده کنین) و تعادل(به مقدار کافی از هر گروه غذایی استفاده کنین) رو در برنامه غذایی خود رعایت کنین.

۳- در صبحونه خود نون سبوس دار و کره بادام زمینی رو وارد کنین.

۴- از کره بادام زمینی استفاده کنین. می تونین از بستنیا و یا غذاهای صبحونه آماده دارای بادام زمینی استفاده کنین و یا بادام زمینی رو با میوه و سبزیجات بخورین

۵- بعد از صبحونه و بعد از ظهر خوراک مختصری رو جفت و جور کنین. توجه کنین که این خوراک نباید از تنقلات باشه. شما می تونین آجیل یا میوه خشک رو به عنوان خوراک کوتاه بخورین.

۶- با اضافه کردن سیب زمینی سرخ شده، استیک ماهی و مرغ سرخ شده، رژیم سالم خود رو به رژیم ناسالم تبدیل نکنین. بلکه با مصرف سیب زمینی، ماهی و مرغ پخته شده(آب پز یا بخارپز یا کبابی)، مواد مغذی سالم رو به بدن خود وارد کنین.

۷- از کره واسه پخت سبزیجات استفاده کنین. از مایونز به عنوان سس در ساندویچ استفاده کنین. سس سالاد رو واسه مزه دار کردن سالاد به کار برید.

۸- از تخم مرغ واسه درست کردن سوپ، سس و نون استفاده کنین. تخم مرغ پخته رو به سالاد اضافه کنین.

۹- می تونین با اضافه کردن خامه و پنیر پیتزا به ماهی و مرغ مزه بدین.

۱۰- پنیر پیتزا رو به گوشت، سبزیجات، ماکارونی، سالاد، پوره سیب زمینی و املت اضافه کنین.

۱۱- پنیر خامه ای رو به روی نون و بیسکویت بمالید. پنیر خامه ای رو با سس مخلوط کنین. هم اینکه می تونین از پنیر

خامه ای به همراه میوه و سبزیجات، یه غذای مقوی و پر از انرژی درست کنین.

۱۲- پنیر، بادام زمینی، بادام، پسته، سسای سالاد و میوه های خشک رو در برنامه غذایی خود بذارین.

۱۳- شیرخشک رو در سوپ و سس واسه تأمین کالری و پروتئین اضافه کنین. شیرخشک رو می تونین به شیر، پودینگ، پوره سیب زمینی، املت و حتی گوشت اضافه کنین.

۱۴- حتماً تو یه وعده غذایی از سبزیجات سبز رنگ، ذرت و مواد نشاسته ای استفاده کنین.

۱۵- در هر وعده غذایی،۲ یا ۳ لیوان آب بخورین. این کار باعث می شه که عمل جذب خیلی راحت انجام بشه.

۱۶- تا جایی که می تونین، بخورین. چون نوشیدن باعث می شه که جای خالی بیشتری واسه وارد شدن غذاهای پُرکالری داشته باشین.

۱۷- واسه افزایش کالری، شیر و آب میوه بخورین. از نوشابه ها دوری کنین، چون اونا فقط دارای کالری هستن و هیچ ارزش تغذیه ای ندارن.

۱۸- شکلات مشکی بخورین. شکلات مشکی دارای آنتی اکسیدان هستش.

۱۹- در آخر بازم ورزش رو از یاد نبرین.

رژیم زیاد شدن وزن این نیس که هرچه می خوایم بخوریم، بلکه باید همیشه تنوع و تعادل رو، چه در رژیم زیاد شدن وزن و چه در رژیم کاهش وزن، رعایت کنیم.

موفق باشین.

Author: ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *