افزایش وزن با خوردن میان وعده های سالم | تغذیه سالم

میان وعده های مناسب واسه ایجاد زیاد شدن وزن

به احتمال زیاد افراد لاغر هم تغذیه و عادتای غذایی نامناسبی دارن که نمی تونن چاق تر شن. اگه می خواین چاق تر و در عین حال خوش تیپ و سرحال باشین مطالعه این مطلب رو از دست ندین.

بعضی میان وعده ها اثرات زیادی بر زیاد شدن وزن میذارن به کار گیری اونا باعث چاقی شما می شه پروتئین موجود در این مواد غذایی بالاست آجیل ،ماهی تن،اجناس لبنی پر چرب، کراکر و نون شیرینی،غلات،میوه ها و سبزیجات می تونن به آدمایی که از کمبود وزن رنج میبرن کمک کنن اسنکای جور واجور و تنقلات انتخاب خوبی واسه شمان توصیهامون رو در این مورد بخونین .

اگه هدف شما بجای کاهش وزن، زیاد شدن وزن است، باید اینکار رو از راه خوردن میان وعده های سالم انجام بدین. واسه اینکه مطمئن شید وزن مورد نظرتون رو اضافه می کنین، از مواد غذایی استفاده کنین که پر از کالری، کربوهیدرات، پروتئین و چربیای سالم اشباع نشده هستن. اگه کالری هاتون رو شمارش می کنین، مطمئن شید که کالری مصرفی تون، بیشتر از مقدار پیشنهاد شده واسه شخص شما باشه. شما خیلی زود متوجه میشین که وزنتون بطور سالم، زیاد می شه.

علاوه بر انتخاب شکلای جور واجور و مقادیر مناسب مواد غذایی واسه میان وعده، این کار به تغییر عادات غذایی شمام کمک می کنه. از مقدار زیادی روغن زیتون، روغن کانولا یا کره بادام زمینی در غذاتون استفاده کنین. هم اینکه مطمئن شید که نوشیدنیاتون شامل قندهای سالم افزایش دهنده وزن هم هستن. بجای خوردن سه وعده غذایی کامل، مطمئن شید که بین اونا ازمیان وعده استفاده می کنین. در زیر ۷ ایده واسه میان وعده های سالم در اختیارتون قرار می دیم که می تونین واسه زیاد شدن وزن از اونا استفاده کنین:

۱. آجیل و دانه ها

آجیلا به تنهایی، میان وعده های سالمی واسه عضله سازی هستن. اونا پر از چربیای غیر اشباع و حتی شامل پروتئین و کالری سالم هستن. شما واسه یه روش هدف دار بهتر زیاد شدن وزن می تونین با مقداری کره بادام زمینی، میان وعده تون رو خوشمزه تر کنین. از دانه های کتون، دانه های آفتابگردان، بادام، پسته و بقیه آجیلا و دانه ها غافل نشید.

۲. ماهی تن

ماهی تن، مدت هاست که مورد علاقه طرفداران تناسب اندام است. بعضی اینطور دلیل آوردن می کنن که ماهی تن به دلیل محتوای چربی کمی که داره، واسه کاهش وزن ایده آله، اما مقدار بالای پروتئین و کالریای سالم اون، ماهی تن رو به یه میان وعده عالی واسه کسائی که تمایل به زیاد شدن وزن دارن تبدیل می کنه.

بجای اجناس بدون چربی و کم چرب، اجناس لبنی کامل و پرچرب رو انتخاب کنین. اونا غنی از پروتئین و چربی هستن که به شما کمک می کنن به سرعت وزنتون رو زیاد کنین. با خیال راحت، مقداری پنیر پرچرب مانند پنیر سوئیسی و چدار به اسنکا و ساندویچ هاتون اضافه کنین. ماست رو هم یادتون نره، چون شامل بعضی مواد لبنی سالم افزایش دهنده وزنه.

زیاد شدن وزن با خوردن میان وعده های سالم

تاثیر میان وعده ها در زیاد شدن وزن

۴. کراکر و نون شیرینی

شما نباید روی نونای سفید و وعده های غذای پرکربوهیدرات تمرکز کنین. کراکرها و نونای شیرینی که از گندم کامل، سبوس و کنجد ساخته شدن، می تونن به شما کمک کنن که چند کیلو وزن اضافه کنین. از مقدار زیادی کره بادام زمینی، مربا، مارگارین یا عسل واسه افزایش اندازه کالریا و پروتئینا استفاده کنین.

۵. غلات

ممکنه تعجب کنین که غلات در واقع شامل مقداری کالری سالم هستن. آدمایی که به سلامتشون اهمیت میدن، همیشه تلاش می کنن غلات رو در رژیم غذایی روزانه شون جای بدن، اما غلات واسه کسائی که به دنبال زیاد شدن وزن هستن هم اسنکهای ایده آلی هستن. شما می تونین غلاتای سالم تر رو انتخاب کنین و از غلات یخ زده و پف دار استفاده نکنین.

از مقدار مناسبی گرانولا، جو دوسر و موسلی استفاده کنین. مقداری کشمش و میوه اضافه کنین و اونو در شیر پر چرب بخیسانید. با این کار، یه میان وعده سالم و پر کالری دارین.

۶. میوه ها و سبزیجات

حتی اگه به کار گیری میوه ها به عنوان میان وعده و خوردن سالاد، مورد علاقه افراد رژیمی باشه، اما کسائی که میخوان وزن اضافه کنن هم نباید میوه ها و سبزیجات رو کنار بذارن. اونا پر از ویتامینا، مواد معدنی و قندهای سالمی هستن که شک نداشته باشین می تونن به شما کمک کنن چند کیلو بالا برید. مصرف میوه های خشک به عنوان میان وعده پیشنهاد می شه، پس از آلوی خشک، کشمش و امثال اونا استفاده کنین.

بهترین خوراکیا واسه میان وعده سالم

۷. تنقلات عادی

این مزیتیه که آدمایی که به دنبال زیاد شدن وزن هستن، نسبت به افراد رژیمی دارن. اونا مجازند از تنقلات عادی استفاده کنن. این اسنکای کربوهیدراتی و پر کالری رو به اندازه کم استفاده کنین چون وقتی در مقادیر زیاد مصرف شن، دیگه براتون سالم نیستن. اما این افزایش کالری، شک نداشته باشین به شما کمک می کنه که به هدفتون برسین. شکلاتای تیره و چیپسای سیب زمینی پخته، نباید از لیست اسنکهای شما حذف شن. چوبای شور هم همیشه اسنکای خوبی بحساب میان.

زیاد شدن وزن با خوردن میان وعده های سالم

۵۳
منبع : برترینها/ر

.

منبع :

Author: ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *