افزایش وزن با این خوراکی ها امکان پذیر است | رژیم غذایی

زیاد شدن وزن با این خوراکیا ممکن است

زیاد شدن وزن با این خوراکیا شدنیه 

واسه افراد لاغر یه برنامه غذایی و پیشنهادای به درد بخور داریم تا بتونن وزن خود رو زیاد کنن.زیاد شدن وزن واسه افراد لاغر از کاهش وزن در افراد چاق سخت تره. این روزا بازار تناسب اندام حسابی گرمه و آدمایی هستن که دوست دارن لاغر شن و آدمایی هم هستن که واسه تناسب اندام نیاز به زیاد شدن وزن دارن.

واسه زیاد شدن وزن بطور سالم، باید انتخابای غذایی سالمی انجام بدین، تا خطر دچار شدن به بیماریای طولانی در شما زیاد نشه. انجمن تغذیه آمریکا پیشنهاد می کنه واسه تکمیل رژیم غذایی تون، غذاهای پر از مواد مغذی رو امتحان کنین. در ادامه این خوراکیا رو در اختیارتون قرار میدیم.

۱. آجیل
این خوراکیای ترد، پر از پروتئین و چربیای سن و سال دار و خطر دچار شدن به مریضی قلبی رو هم کاهش میدن. اونا رو روی سالاد بریزین، به برنج یا ماکارونی اضافه کنین، اونا رو له کنین و به عنوان چاشنی به مرغ و ماهی بزنین، یا از اونا به عنوان یه میان وعده لذت ببرین.اینجور می تونین کره های آجیلی رو روی کراکر، نون یا میوه پخش کنین

۲. شیر، و شیر خشک
اضافه کردن شیر بجای آب موقع آشپزی، یه راه آسون واسه افزایش پروتئین و کالری مصرفی شماس، و به سوپا، پوره سیب زمینی، کاسرولا یا غذاهای دیگه حالت کرمی باحالی اضافه می کنه. حتی واسه اضافه کردن کالری بیشتر، می تونین همراه وعده های غذایی تون، شیر بخورین.

۳.روغنا
با حدود ۱۲۰ کالری در هر قاشق غذا خوری، روغنا راهی آسون واسه اضافه کردن کالری بدون احساس سنگینی بخاطر خوردن غذای اضافی هستن. انتخاب اول شما باید روغن زیتون یا کانولا باشه، چون محتوای بالای چربی اشباع نشده اونا واسه قلب خوبه.از اونجا که عطر و طعم روغن زیتون قوی تره،

و نقطه گرما پایینی داره (وقتی گرما داده شه، در دمای پایین تری شروع به دود کردن می کنه)، بهتره واسه سالاد یا بقیه غذاهای سرد از روغن زیتون استفاده شه، و بجای اون از کانولا واسه آشپزی و پخت و پز استفاده کنین.

۴. آووکادو
آووکادو جزو اصلی غذاهای مکزیکیه، و در آشپزی آمریکایی هم ازش استفاده می شه. آووکادو، طعم ملایم و مطلوب و بافت خامه ای اش رو بهمراه مقدار زیادی چربیای سالم واسه افزایش سلامت قلب و بهبود سطوح کلسترول به هر غذایی اضافه می کنه.واسه جفت و جور سس گواکامول همیشه محبوب،

اونو با کمی سیر و آبلیمو له کنین و همراه کراکر، نونای سوپی و سبزیجات، از اون لذت ببرین. می تونین آووکادو رو برش بدین و به ساندویچا و سالادها اضافه کنین.

۵. وعده های غذایی کوچیک تکراری
واسه خیلی از آدمایی که تلاش دارن وزنشون رو بالا ببرن، خوردن کالریای اضافی بدون احساس سیری ناخوشایند، یه چالشه. تلاش کنین با خوردن وعده ها و میان وعده های کوچیک، ۴ تا ۶ بار در روز، غذای مصرفی تون رو در طول روز پخش کنین. انجمن رژیم غذایی آمریکا هم اینکه پیشنهاد می کنه که، به یه متخصص تغذیه مراجعه کنین تا در رسیدن به اهداف وزن مورد نظرتون به شما کمک کنه.

.

منبع :gahar.ir

Author: ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *