افزایش هوش با رژیم غذایی صحیح | تغذیه سالم

 افزایش هوش با رژیم غذایی درست

 

مواد غذای سالم روی بدن آدم بسیار تاثیر گذاره و باعث افزایش هوش و حافظه می شه.

 

ماهی
غذاهای دریایی مانند ماهی قزل آلا، تونایاتون و دیگه شکلای جور واجور ماهیا شامل امگا ۳ هستن که واسه سلامتی مغز بسیار به درد بخوره. کارشناسان می گن که امگا ۳ تقریبا واسه انتقال سیگنالا بین سلولای مغز لازمه.

در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ انجام شد، محققان دانشگاه تاف پیدا کردن که آدمایی که سه بار در هفته ماهی می خورن و سطح بالایی از دی اچ ای در خونشون دارن سی و نه در صد کمتر گرفتار به فراموشی می شن.دست کم دو بار در هفته ماهی بخورین.

 

 

سبزیجات و غذاهای گیاهی
سبزیجات و غذاهای گیاهی شامل آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین سی هستن. گیاهان شامل موادی واسه حفاظت از مغز هستن.
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد بیشتر از ۱۳۰۰۰ زن رو مورد مطالعه قرار دادن و پیدا کردن که آنایی که غذاهای گیاهی و سبزیجات کمتر می خورن مغز اونا یه یا دو سال عمر می کنه.

 

 

اوکادو، چربی، چیزای هسته دار و دانه دار مانند آجیلا
همه اینا شامل آنتی اکسیدانایی مانند ویتامین ای هستن. تو یه مطالعه محققان به این نتیجه رسیدن که آدمایی که اندازه متوسطی از ویتامین ای می خورن تا شصت و هفت درصد احتمال دچار شدن به بیماریای مغزیشان رو کاهش میدن

 

 

شکلات
رژیم غذایی خود رو که واسه بهتر شدن وضعیت مغزتون با هفتاد درصد کاکائو تکمیل کنین. کاکائو شامل فلونوید نوع دیگری از آنتی اکسیدانا که با سلامتی مغز ربط داره. سیب، انگور ، پیاز، چای و آبجو هستن.

 

 

ادویه کاری
هندیا از ادویه جات بسیار استفاده می کنن. غذاهای دارای ادویه هم واسه مغز به درد بخور هستن. تحقیقات روی حیوانات نشون دادن که ادویه کاری شامل ترکیباتیه که پروتئینایی رو که در مغز باعث ایجاد فراموشی می شن نابود می کنه. امیلوید یکی از این پروتئین هاست که باعث ایجاد فراموشی می شه.

 

میوه هایی مانند توت فرنگی و تمشک هم ممکنه از مغز شما مراقبت کنه. هر چند ساختار اون به طور کامل فهمیده نشده. اما بعضی محققان فکر می کنن اونا به ایجاد روابط سالم بین سلولای مغز کمک می کنن.

 

 

همه حبوبات
حبوبات به حفظ گلوکز خون کمک می کنن. از اونجایی که گلوکز منبع اصلی سوخته. حفظ سطح گلوکز خیلی با اهمیته. وقتی گلوکز خون شما کم شه شما احساس خستگی می کنین و مشکل تمرکز دارین.

 

 

آب
تموم سلولای بدن شما نیاز به آب دارن. پس سلولای مغز شمام از این قانون استثنا نیستن. در واقع، حدود سه چهارم مغز شما آبه. یه مطالعه جزئی در دانشگاه اوهایو انجام شد که نشون داد آنایی که آب کافی به بدنشون می رسه درمقایسه با کسائی که به اندازه کافی آب نمی خورن، در آزمونای قدرت مغز بهتر عمل میکنن.

 

 

قهوه
کافئین ماده یک که اگه از اون زیاد استفاده شه می تونه باعث گیجی شه اما مقدار متوسطی از اون می تونه اندازه توجه و هم مهارتای دیگه مغز رو زیاد کنه. مطالعه ای در سال ۲۰۰۷ انجام شد که نشون داد که زنان بالای شصت و پنج سال که روزانه سه فنجون قهوه می خورن بهتر از بقیه قادر به یادآوری کلمات هستن. مطالعه دیگری نشون داد که نوشیدنیای کافئینی ممکنه آسیبای مربوط به مغز رو تا سی درصد کم کنه.

 

.

منبع :

Author: ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *