پایان نامه ارشد رایگان با موضوع تئوری مجموعه فازی، نیروی کار

تهی فازی: مجموعه تهی، مجموعه ایست که برای تمام اعضای آن، تابع عضویت صفر باشد.

الف-۴ اعمال اساسی مجموعه‌ها
اجتماع: اگر A و B دو مجموعه دلخواه باشند، آنگاه اجتماع آن‌ها برابر است با ماکزیمم تابع عضویت مجموعه A و B .
اشتراک: اگر A و B دو مجموعه دلخواه باشند، آنگاه اشتراک آن‌ها برابر است با کمینه تابع عضویت مجموعه A و B .
متمم: اگر S یک مجموعه باشد و A زیرمجموعه‌ای از آن باشد، آنگاه متمم مجموعه A با کسر کردن درجه عضویت تمامی عناصر آن از یک حاصل می‌شود.

الف-۵ خواص اعمال مجموعه‌ای
اعمال مجموعه‌ای که عبارت‌اند از اجتماع، اشتراک، تفاضل و متمم دارای خواص زیراند.
دارای خاصیت جابه‌جایی‌اند؛
شرکت‌پذیرند؛
توزیع‌پذیرند؛
متمم متمم هر مجموعه مساوی خود آن مجموعه است؛
اشتراک هر مجموعه با متممش برابر تهی نیست و اجتماع آن‌ها باهم برابر مجموعه عناصر (S) نمی‌باشد؛
قوانین دمورگان هم برای آن‌ها برقرار است.

الف-۶ تفاوت مجموعه کلاسیک و مجموعه فازی
دلیل اصلی تقسیم‌بندی مجموعه کلاسیک و مجموعه فازی با وجود تشابهات خاص، عدم تبعیت بعضی از قوانین است:
در تئوری مجموعه فازی توابع عضویت بکار می رود؛
اشتراک مجموعه با متممش خالی نیست؛
اجتماع مجموعه با متممش برابر با یک مجموعه کل نیست؛

الف-۷ اعداد فازی مثلثی
عدد فازی مثلثی به وسیله‌ی سه عدد حقیقی تعریف می‌شود، a ?b ?c و دارای تابع عضویتی به صورت خط مستقیم است . در زیر نمودار یک عدد مثلثی نشان داده شده است.

شکل الف-۱: عدد فازی مثلثی

پیوست ب
ب-۱ پرسشنامه اول: ارزیابی و مقایسه‌ی جایگزین‌ها
با توجه به شرایط نابسامان ایران ایر در بازار فعلی حمل‌ونقل هوایی، در پی یافتن راهی برای خروج از این وضعیت هستیم. یکی از راهکارها این است که بتوانیم با ایرلاین دیگری وارد همکاری شویم. گزینه‌هایی که برای انجام این کار پیش روی ما هستند، در زیر آورده شده است.
سه ائتلاف بزرگ بین‌المللی
ائتلاف با ایرلاینی از کشور ترکیه
ائتلاف با ایرلاینی از کشور ترکمنستان
ائتلاف با ایرلاینی از کشور پاکستان
ائتلاف با ایرلاینی از کشور ارمنستان
ائتلاف با ایرلاینی از کشور گرجستان
ائتلاف با یک ایرلاین داخلی
هر کدام از کشورهای اطراف ایران دارای چند ایرلاین هستند. اولویت در همکاری با بزرگ‌ترین ایرلاین این کشورهاست ولی اگر ایرلاین های دیگر هم برای ایجاد همکاری مناسب باشند، آن‌ها را هم در نظر می‌گیریم.
در ادامه توضیح مختصری در مورد هر یک از گزینه‌های بالا آورده شده است ( در بین کشورهای اطراف ایران، به بزرگ‌ترین ایرلاین آن‌ها اشاره می‌کنیم). از شما اساتید و مدیران محترم خواسته می‌شود که با توجه به این مطالب، پرسش‌نامه‌ی زیر را پر کنید.

ب-۱-۱ سه ائتلاف بزرگ بین‌المللی
منظور ما از سه ائتلاف بزرگ بین‌المللی Star Alliance، SkyTeam و OneWorld است.
Star Alliance: این ائتلاف بوسیله ی United Airlines, Air Canada, Lufthansa, SAS و Thai Airlines در ماه می ۱۹۹۷ تشکیل شد. قبل از سال ۲۰۰۰ ایرلاین هایی از برزیل، زلاند نو و استرالیا هم به این ائتلاف پیوستند. تا قبل از ورود South African Airways در سال ۲۰۰۶، این ائتلاف هیچ عضوی از قاره‌ی اروپا نداشت. Turkish Airline تنها ایرلاینی در همسایگی ایران است که در سال ۲۰۰۸ به این ایرلاین پیوسته است.
این ائتلاف اولین و بزرگ‌ترین اتحاد بین‌المللی هوایی است. از زمان تأسیس تاکنون دارای رشد فراوان ای بوده است. اکنون تعداد اعضای آن به ۲۸ عضو می‌رسد درحالی‌که روزانه دارای ۲۱۱۰۰ پرواز ترکیبی است. برای انجام این پروازها ۱۳۵۶ فرودگاه در ۱۹۳ کشور دنیا درگیر هستند و سالانه در حدود ۶۷۸.۵ میلیون مسافر را جابه جا می‌کنند. ناوگان این ائتلاف هم شامل۱۶۵۰ هواپیماست.
SkyTeam: اسکای تیم آخرین ائتلاف بزرگ تشکیل شده است. Delta Airline, Aeromexico, Air France و Korean Airlines در ژوئن ۲۰۰۲ این ائتلاف را شکل دادند. بعد از پیوستن KLM و Northwest Airlines به این ائتلاف، در سال ۲۰۰۴، اسکای تیم توانست بعد از استار الیانس خود را به عنوان دومین ائتلاف برتر در دنیا معرفی کند.
این اتحاد با تیم مدیریتی متمرکز خود واقع در آمستردام هلند شناخته می‌شود. تا نوامبر ۲۰۱۲ این اتحاد دارای ۴۳۶۰۰۷ نیروی کار و ۴۵۰۰ هواپیما بوده است. این اتحاد بین ۱۰۰۰ مقصد هوایی که در ۱۸۷ کشور جهان دارد، روزانه در حدود ۱۵۵۰۰ پرواز انجام می‌دهد و تعداد مسافرهای آن به ۵۵۰ میلیون نفر در سال می‌رسد.
OneWorld: وانورد هم یکی از سه ائتلاف بزرگ است که در سپتامبر ۱۹۹۸ به وسیله‌ی پنج ایرلاین American Airlines, Canadian Airlines, British Airways, Cathy Pacific و Qantas تشکیل شد.
این اتحاد همانند SkyTeam دارای مدیریت متمرکز واقع در شهر نیویورک است. ظرفیت جهانی صندلی (global seat capacity) در سال ۲۰۱۲ برای این ائتلاف ۱۲.۲% بوده است. این اتحاد دارای ۸۷۰ فرودگاه در ۱۴۶ کشور جهان است و سالانه حدود ۳۳۵ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. تعداد پروازهای ترکیبی روزانه این اتحاد به ۹۳۰۰ پرواز می‌رسد.
پیوستن به هر یک از این سه ائتلاف نیازمند این است که ایران ایر بتواند به حداقل استانداردهای ورودی این سه ائتلاف برسد. برای رسیدن به این سطح از استاندارد هم لازم است میلیاردها دلار اعتبار در یک فرایند چندساله هزینه شود.

ب-۱-۲ هواپیمایی ترکمنستان ( Turkmenistan Airline)
در سال ۱۹۹۲ شکل گرفته است. اندازه‌ی ناوگان آن ۲۵ است و ۲۱ مقصد دارد. جدول زیر نشان دهنده‌ی ناوگان این ایرلاین است.۱۳۰
Aircraft
In service
Orders
[۷]
Seats
Notes

B
E
Total

Boeing 737-300
۳
۰
۱۶
۱۲
۱۰۲
۱۰۶
۱۱۸

Boeing 737-700
۴
۰
۸
۰
۱۱۸
۱۴۹
۱۲۶
۱۴۹

۱

VIP (EZ-A007)

Boeing 737-800
۴
۰
۱۶
۱۴۴
۱۶۰

Boeing 757-200
۴
۰
۱۶
۱۷۳
۱۸۹

Boeing 777-200LR
۱
۲
VIP (EZ-A777)
Currently at Delta Air Lines TOC at ATL
Ilyushin Il-76TD
۸
۰
Cargo

Total
۲۵
۲

جدول ب-۱: ناوگان هواپیمایی ترکمنستان

ب-۱-۳ هواپیمایی پاکستان (Pakistan International Airline)
در سال ۱۹۴۶ تأسیس شده است. دارای ناوگانی با ۳۴ هواپیماست و به ۵۹ مقصد مختلف پرواز دارد. در جدول زیر می‌توان میزان درآمد و ناوگان این ایرلاین را مشاهده کرد.۱۳۱
Year
Revenues (PKR in Million)
Profit/(Loss) (PKR in Million)
Employees (Ave.)
۲۰۱۱
۱۱۶,۵۵۱
(۲۶,۷۶۷)
۱۸,۰۱۴
۲۰۱۰
۱۰۷,۵۳۲
(۲۰,۷۸۵)
۱۸,۰۱۹
۲۰۰۹
۹۴,۵۶۴
(۵,۸۲۲)
۱۷,۹۴۴
۲۰۰۸
۸۸,۸۶۳
(۳۶,۱۳۹)
۱۸,۰۳۶
۲۰۰۷
۷۰,۴۸۱
(۱۳,۳۹۹)
۱۸,۱۴۹
۲۰۰۶
۷۰,۵۸۷
(۱۲,۷۶۳)
۱۸,۲۸۲
۲۰۰۵
۶۴,۰۷۴
(۴,۴۱۲)
۱۹,۲۶۳
۲۰۰۴
۵۷,۷۸۸
۲,۳۰۷
۱۹,۶۳۴

جدول ب-۲: درآمد هواپیمایی پاکستان

Aircraft
Total
Order
Option
Passengers
Notes

J
Q
Y
Total

Airbus A310-300
۱۲
۰
۰
۱۲
۴۰
۱۳۲
۱۸۴
Fleet being converted to all Economy
two a/c already undergone the change

۱۸
۴۳
۱۴۴
۲۰۵

۱۸
۴۵
۱۴۲
۲۰۵

۰
۰
۲۲۷
۲۲۷

ATR 42-500
۶
۰
۰

۱۰
۴۰
۵۰

Boeing 737-300
۳
۰
۰

۲۴
۹۴
۱۱۸

Boeing 747-300
۴
۰
۰

۳۰
۴۶۸
۴۹۸
To exit service starting in March 2015
Boeing 777-200ER
۴
۰
۰
۳۵
۴۵
۲۴۰
۳۲۰

۳۵
۵۴
۲۴۰
۳۲۹

Boeing 777-200LR
۲
۰
۰
۳۵
۶۰
۲۱۵
۳۱۰

Boeing 777-300ER
۳
۵
۵
۳۵
۶۰
۳۰۴
۳۹۹

Total
۳۴
۵
۵

جدول ب-۳: ناوگان هواپیمایی پاکستان

ب-۱-۴ هواپیمایی ارمنستان ( Armenian Airlines)
در سال ۱۹۹۱ آغاز به کار کرده است و دارای ناوگانی با ۲۵ هواپیماست. اکثر ناوگان این ایرلاین را توپولف و انتونوف تشکیل داده است. البته آن‌ها منتظر دریافت چند فروند ایرباس نیز هستند.

ب-۱-۵ هواپیمایی گرجستان ( Georgian Airways)
در سال ۱۹۹۴ شکل گرفته است و به ۱۵ مقصد پرواز دارد. ناوگان این ایرلاین را در زیر می‌بینید.۱۳۲
Aircraft
Total
Orders
Passengers
Notes

C
Y
Total

Boeing 737-500
۱

۱۲
۱۰۴
۱۱۶

Boeing 737-700
۱
۱
۱۲
۱۲۰
۱۳۲

Bombardier CRJ100ER
۱

۶
۴۴
۵۰

Bombardier CRJ200LR
۳

Bombardier Challenger 850
۱

VIP
Government of Georgia
Total
۷
۱

جدول ب-۴: ناوگان هواپیمایی گرجستان

ب-۲ پرسشنامه
پرسش
بلی
خیر
آیا همکاری با یکی از سه ائتلاف بزرگ بین‌المللی را پیشنهاد می‌کنید

به میزان اثرگذاری این همکاری بر ایران ایر، امتیاز بدهید (۱ کمترین تأثیر و ۵ بیش‌ترین تأثیر). این پرسش برای مقایسه‌ی گزینه‌ها باهم است.

آیا همکاری با یکی از ایرلاین های کشور ترکیه را پیشنهاد می‌کنید

به میزان اثرگذاری این همکاری بر ایران ایر، امتیاز بدهید

آیا همکاری با یکی از ایرلاین های کشور ترکمنستان را پیشنهاد می‌کنید

به میزان اثرگذاری این همکاری بر ایران ایر، امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید