افزایش چربی سوزی با این چهار حرکت | ورزش

آکایران :یکی از فواید ورزش افزایش سوخت و ساز بدن است که باعث چربی سوزی می شه. میشه با انجام تنها ۱۰ دقیقه ورزش تو یه فضای کوچیک هم ساعتا سوخت و ساز بدن رو بالا برد.

بنا : حرکات زیر واسه افزایش سوخت و ساز بدن مناسب هستن. هر حرکت رو باید ۴۵ ثانیه انجام داد و ۳۰ ثانیه بین اونا استراحت کرد. کل روند چهار حرکتی رو دو بار در روز انجام بدین.

چهار حرکت موثر و آسون واسه افزایش سوخت و ساز بدن به توضیح زیره:

۱. انجام اسکات با و ز نه روی صندلی

جلوی یه صندلی وایسید. پاها رو به اندازه عرض لگن از هم فاصله بدین و در هر دست یه دمبل نگه د ار ید. وزن رو روی پاشنه پا بندازین و حرکت اسکات رو تا جایی انجام بدین که باسن شما با صندلی تماس پیدا کنه. بعد دوباره وایسید. وزنه ها رو به سمت شونه ها ببرین، دوباره دستا رو پایین بیارین و حرکت رو دوباره تکرار کنین. وقتی که وای میستین عضلات باسن رو منقبض کنین.

۲. بالا بردن زانوها و بازوها

در حالی که در هر کدوم از دستا یه دمبل نگه داشتین وایسید. وزنه ها رو در کنار شونه ها نگه دارین. زانوی پای راست رو به سمت سینه ببرین و همزمان دست چپ رو بالای سر ببرین. همین حرکت رو روی سمت دیگه بدن هم انجام بدین. بدین شکل دست و پای مخالف رو با هم حرکت می دید. در این حرکت باید عضلات شکم هم درگیر شن.

۳. حرکت استپ

در حالی که پاها رو به هم چسبوندین وایسید. کمی زانوها رو خم کنین و در حالی که در هر کدوم از دستا یه دمبل نگه داشتین اونا رو در کنار لگن بذارین. پاها رو به ترتیب به عقب ببرین و برگردونین. وقتی که پا رو به سمت عقب می برید عضلات باسن رو منقبض کنین. عضلات شکم رو هم در این حرکت درگیر کنین.

۴. حرکت لانژ با فشار

در حالی که هر دو پا رو به دو طرف باز کردین پشت یه صندلی وایسید. زانوی راست رو خم کنین و حرکت لانژ رو روی سمت راست انجام بدین، وزن رو روی پاشنه پای راست بندازین. دوباره بالا بیایید و این کار رو روی سمت چپ انجام بدین. هر بار که بالا می رید دست رو به سمت بالا بکشین و هر بار که پایین میاید دستا رو روی صندلی بذارین. سریع حرکت کنین تا ضربان قلب شما زیاد شه.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش ورزش و سلامت سایت آکا

  • مطالب در رابطه

Author: ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *