افزایش پلاکت خون با روش هایی بسیار موثر و طبیعی | تغذیه سالم

افزایش پلاکت خون با روشی بسیار موثر و طبیعی

سیمرغ

  تعداد پلاکتای خونتون کمه و به دنبال راهی طبیعی واسه افزایش اون هستین؟ شاید باورتون نشه که چقدر کارتون راحته

افزایش پلاکت خون رو با روشی طبیعی و موثر

  تعداد پلاکتای خونتون کمه و به دنبال راهی طبیعی واسه افزایش اون هستین؟ شاید باورتون نشه که چقدر کارتون راحته.
امروز درمانا و خوراکیایی طبیعی واسه بازسازی سلولای خونی و افزایش تعداد پلاکتا رو با شما در میان می ذاریم.
تعداد پلاکتای خون اگه از ۱۵۰ هزار در هر میکرولیتر کمتر شه خطرنناکه.

عوامل کم کننده پلاکت خون

  • عفونت زیاد
  • ویروسایی مانند آبله مرغان، سرخچه ، اوریون و ویروس اپشتن بار Epstein-Barr که از خونواده ویروس هرپس انسانیه.
  • بیماریای خودایمنی مانند ترومبوسیتوپنی thrombocytopenia که به عنوان مریضی مشکل در پلاکت خون شناخته می شه.
  • مصرف داروهای خاص مانند دیورتیکا یا آسپرین و ایبوپروفن

افزایش پلاکت خون با درمانای طبیعی

معمولا مقدار پلاکت در خون باید ۱۵۰ تا ۴۵۰ هزار در هر میکرولیتر باشه.
اگه اندازه پلاکت خون شما کمتر شده، مشکل جدیه و ممکنه خونریزیای خودبه خودی رو تجربه کنین که تهدید کننده زندگی باشن.

آب برگ پاپایا ، روشی تلخ و موثر واسه افزایش تعداد پلاکتای خون

سالهاست که از آب برگ پاپایا واسه افزایش پلاکت خون استفاده می شه.
واسه ا ین منظور باید روزی ۲ قاشق غذاخوری ۲ بار در روز آب برگ پاپایا بخورین.
مصرف آب برگ پاپایا با این که از نظر علمی اثبات نشده ولی تاثیر زیادی بر افزایش گلبولای قرمز و پلاکت خون داره.

سبزیجات برگ دار ، منبع ویتامین K واسه افزایش تعداد پلاکتا و بهبود لخته شدن خون

ویتامین K واسه آدمایی که مشکل پلاکت خون دارن خیلی خوبه.
این ویتامین باعث کاهش علایم خونریزی می شه
سبزیجاتی ک منبع این ویتامین هستن عبارتند از برگ شلغم یا کلم کیل.
نیم لیوان از این دو سبزی شامل ۵۳۰ و ۵۵۰ میکرو گرم ویتامین K است.

ویتامین C واسه پیشگیری از آسیب رادیکالای آزاد به پلاکتا

آدمایی که پلاکت خون کمی دارن باید توجه خاص ای به مصرف روزانه ویتامین C دارا باشن.
مرکبات، گوجه فرنگی، شکلای جور واجور فلفل و اسفناج منابع خوب این ویتامین هستن.

ویتامین B12 واسه شکست دادن مشکل پلاکت خون

کمبود ویتامین B12 با تعداد کم پلاکت در ارتباطه پس واسه درمان این کمبود باید از مواد غذایی غنی از ویتامین B12 استفاده کنین.
منابع غذایی اصلی این ویتامین غذاخای دریایی ، جگر ، پنیر، تخم مرغ، شیر، غلات غنی شده، سالمون و مرغه.

آمله یا انگور هندی آنتی اکسیدانی قوی

آمله یکی از درمانای محبوب در طب سنتی هنده.
آنتی اکسیدانی قوی و شامل ویتامین C هستش که واسه سیستم ایمنی بدن خیلی خوبه.
پیشنهاد می شه قبل از صبحونه تعداد ۳ تا ۴ عدد آمله بخورین یا ۲ قاشق غذاخوری از اونو با عسل ترکیب کرده و روزی ۲ – ۳ بار بخورین.

نور خورشید واسه افزایش ویتامین D و تولید پلاکت

ویتامین D واسه حفظ کارکرد سلولای بنیادی در مغز استخون ضرریه که نقش مهمی در تولید پلاکت دارن.
قرار گرفت در برابر خورشید تولید این ویتامین رو زیاد می کنه.

سبزه گندم، کلروفیلی واسه پاکسازی و ساخت سلولای خونی نوین

براساس تحقیقات سبزه گندم می تونه پلاکتای خون شما رو زیاد کرده و منتهی به افزایش تعداد گلوبولای قرمز و سفید و هموگلوبین شه.
واسه این منظور باید هر روز آب تازه سبزه گندم بخورین.

ورزش با شدت متوسط واسه ببهودگردش خون و تولید پلاکت

ورزش منظم نه فقط بدنتون رو تقویت کرده کالری سوزی رو بالا می بره بلکه گردش خون و سیستم ایمنی بدنتا رو بهتر کنه.
اگه تعداد پلاکت شما کمتر از ۱۵۰ هزار باشه باید قبل از عزمشونو جزم کردن واسه ورزش با دکتر مشورت کنین چون ورزش شدید می تونه باعث خونریزی شما شه.
اگه تعداد پلاکتاتون بیشتر از ۲۰ هزاره می تونین پیاده روی سریع یا ورزشای با شدت متوسط رو انجام بدین.

ممنوع بودن مصرف الکل واسه هیدراته موندن بدن و تولیدخون

الکل تولید پلاکت رو با مشکل مواجه میکنه.
گلبولای قرمز خون که تولید می شن خراب بوده و زود از بین می رن.

.

منبع : seemorgh.com

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

Author: ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *