فایل پژوهش: دانلود تحقیق در مورد پروژه ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت -قسمت پنجم

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

بر خلاف اصول محافظه کارانه ایدئولوژی اصول آزادی خواهی آموزش تاثیر منفی بر توجه نسبت به بهره گیری دارند . در حقیقت معلمین در حال تحصیل آزادیخواه از تکنولوژی بهره گیری می کنند مخصوصا تکنولوژی کامپیوتر برای مدت زمان مشخصی و در طول دوران تحصیل خود مشتری بهره گیری از تکنولوژی هستند . گرچه که آنها از تکنولوژی بهره گیری می کنند اما آنها نیاز به تکنولوژی را در جایگاه کاری خود حس نمی کنند . در سال 2001 استیل و هادسون تحقیقی را در زمینه مطالعه درک آکادمیک تکنولوژی های آموزشی انجام دادند و دیدند که تعدادی از آکادمیها فکر می کنند که بهره گیری از تکنولوژی آموزشی تهدید پنهانی می باشد برای تعاملات پر معنی چهره به چهره (خصوری ) دانستن اینکه آیا آزادیخواهان تکنولوژی را به عنوان تهدیدی پنهان پذیرفته اند یا نه نیاز به مطالعه دقیق تر دارد .

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

تمام ایدئولوژیهایی که در بالا ذکر شدند تاثیراتی بر توجه نسبت به بهره گیری از تکنولوژی داشتند به علاوه هرج و مرج (بی قانونی ) آموزشی آزادی آموزشی و فلسفه عقلیه آموزشی نیز تاثیراتی بر درک سودمندی تکنولوژی دارند .

هرج و مرج آموزشی تاثیر منفی بر درک تاثیر سودمندی تکنولوژی دارد . تعدادی از کاربران تکنولوژی کامپیوتر قصد دارند که بر تعداد مصرف کنندگان بیفزایند برای آنها آموزش اصولی تری ایجاد کنند بر خلاف تکنولوژی های هم زمان و یا دوره های دیگر . این مخالف با آن چیزی می باشد که هرج و مرج گرایان فرض می کنند . زیرا معلمین در حال تحصیل که تکنولوژی آموزشی را بی فایده ببینند زیرا بعضی از تکنولوژی ها برنامه هایی را که باعث ایجاد جامعه ای متمرکز و اصولگرا می گردد را از بین می برند  ، مانند بهره گیری از سیستم های یادگیری مدیریت و سیستمهای یادگیری مضامین مدیریتی

ارتباط مثبتی بین آزادی آموزشی و درک سودمندی تکنولوژی هست . این یک نتیجه قابل انتظار می باشد زیرا گزارشات مبنی بر وجود هماهنگی بین هدف آموزش از دیدگاه آزادی گرایان آموزشی و تأثیر کلی درک تکنولوژی در آموزش می باشد . اعتقاد آزادی گرایان آموزشی تاکید بر پیشرفت تواناییهایی ممتاز هر فرد به عنوان بشر دارد . استیل و هارسون ( 2001) نیز از این عقیده طرفداری کردند با نشان دادن تاثیر تکنولوژی در فرایند یادگیری به عنوان یک عملی که به صورت پنهان بر کیفیت آموزش می افزایند .

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

فلسفه عقیده آموزشی به صورت مثبتی بر درک سودمندی تکنولوژی تاثیر می گذارند . از آنجایی که فلسفه عقلیه آموزشی در جستجوی روشی برای تغییر روشهای آموزشی موجود می باشد به مقصود مطابق کردن آنها با بعضی ایده آلهای معنوی یا عقلی حاکم و اساسا ثابت ، کاربرد تکنولوژی در آموزش ممکن می باشد به عنوان ابزاری برای تغییر روشهای آموزشی موجود باشد تا با آن اهداف مذکور متناسب گردد .

بحث

این پژوهش نشان می دهد که نگرشها نسبت به بهره گیری از تکنولوژی و درک سودمندی تکنولوژی بسته به ایدئولوژی های آموزشی معلمین در حال تحصیل متفاوت هستند . این توجه ها و درکها در مورد سودمندی تکنولوژی مستقیما و غیر مستقیم بر گستره بهره گیری از تکنولوژی تاثیر می گذارد . دروس مربوط آموزش تکنولوژی یا آموزش کامپیوتر برای معلمین در حال تحصیل و معلمین در حال خدمت به مقصود افزایش گستره بهره گیری از تکنولوژی های آموزشی کافی نمی باشد . چنانچه که اگر آنها فقط به مهارتهای تکنیکی تاکید کنند تا اینکه بهره گیری دستوری و تاکید بر تأثیر حرفه ای معلمین را در محیطی که با تکنولوژی همراه می باشد را در نظر بگیرند .

دیدگاهتان را بنویسید